Νέα Ειδήσεις - Αυτοδιοικητικά, δήμοι, περιφέρειες, υπουργείο εσωτερικών,υπουργεία,δημοτικά έργα,δράσεις δήμων,εσπα,ταξίδια,πολιτιστικά,πολιτισμός,ενημέρωση,περιβάλλον,υγεία,ειδήσεις,Showbiz,οτα,λαϊκές αγορές,γειτονιές,πολιτικοί,πρόσωπα,συνεντεύξεις,κοινωνικά,αμεα,περίεργα

21 Απριλίου, 2024 08:53

Search
Close this search box.
ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ - ΥΠ. ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ

Οδηγίες για τη λειτουργία και οργάνωση των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ), όπως το ωράριο λειτουργίας τους, τη στελέχωσή τους, την ανάθεση παράλληλων καθηκόντων στους υπαλλήλους και τις συγχωνεύσεις παρέχει προς τους δημάρχους όλης της χώρας ο γενικός γραμματέας Δημόσιας Διοίκησης του υπουργείου Εσωτερικών, Δημήτρης Κιρμικίρογλου.

«Η εύρυθμη λειτουργία των ΚΕΠ», τονίζει, «στηρίζεται στην πιστή εφαρμογή συγκεκριμένων κανόνων και οδηγιών που έχουν τεθεί και η τήρησή τους, χωρίς παρεκκλίσεις, αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες στη διατήρηση του αποτελεσματικού επιπέδου εξυπηρέτησης και παροχής υπηρεσιών που προσφέρουν στους πολίτες και τις επιχειρήσεις».

Πιο αναλυτικά όπως αναφέρει το σχετικό ρεπορτάζ του ΑΠΕ-ΜΠΕ:

Ο γενικός γραμματέας εφιστά την προσοχή των αιρετών στην τήρηση του ωραρίου των ΚΕΠ, υπενθυμίζοντας ότι η παραβίασή του αποτελεί πειθαρχικό παράπτωμα για τους υπαλλήλους.

Ειδικότερα, σε δήμους με πληθυσμό έως 20.000 κατοίκους τα ΚΕΠ στα οποία υπηρετούν τέσσερις ή και περισσότεροι υπάλληλοι, καθώς και σε δήμους με πληθυσμό άνω των 20.000 κατοίκων και στα οποία υπηρετούν πέντε ή και περισσότεροι υπάλληλοι, (συμπεριλαμβανομένων των προϊσταμένων), λειτουργούν με διευρυμένο ωράριο ως εξής: Δευτέρα έως Παρασκευή από 7:30 π.μ. έως 8:00 μ.μ., με ώρες εξυπηρέτησης κοινού από 8:00 π.μ. έως 7:30 μ.μ. και το Σάββατο από 8:00 π.μ. έως 2:00 μ.μ., με ώρες εξυπηρέτησης κοινού από 8:00 π.μ. έως 1:30 μ.μ.

Στα Κέντρα που δεν λειτουργούν με διευρυμένο ωράριο οι υπάλληλοι εργάζονται από Δευτέρα έως Παρασκευή από 7:30 π.μ. έως 3:30 μ.μ. και η είσοδος του κοινού στα Κ.Ε.Π. αυτά γίνεται από Δευτέρα έως και Παρασκευή από 7:45 π.μ. έως 3:00 μ.μ.

Για τον καθορισμό του διευρυμένου ωραρίου, ο κ. Κιρμικίρογλου σημειώνει ότι προσμετρώνται όλοι οι υπάλληλοι κλάδου ΔΥΠ (Διεκπεραίωση Υποθέσεων Πολιτών) με οποιαδήποτε σχέση εργασίας, ενώ προσμετρώνται και οι υπάλληλοι άλλων κλάδων που έχουν μετακινηθεί και παρέχουν υπηρεσία στα ΚΕΠ ως και οι συμβασιούχοι ορισμένου χρόνου, που διαθέτουν κωδικούς δημόσιας διοίκησης. Δεν προσμετρώνται όσοι δεν διαθέτουν κωδικούς και χρησιμοποιούνται για βοηθητικές εργασίες.

Σχετικά με τις περιπτώσεις μακρόχρονων αδειών των υπαλλήλων, στο έγγραφο σημειώνεται ότι οι οικείοι δήμοι οφείλουν να μετακινούν άμεσα στα ΚΕΠ αυτά μονίμους υπαλλήλους ή υπαλλήλους με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου από άλλες οργανικές μονάδες του φορέα τους, και σε περίπτωση έλλειψης υπαλλήλων, να μετακινούν προσωρινά υπαλλήλους του κλάδου ΔΥΠ από άλλα ΚΕΠ του ίδιου δήμου. Η μετακίνηση υπαλλήλων του συγκεκριμένου κλάδου μεταξύ των ΚΕΠ του ίδιου δήμου είναι προσωρινή και δεν μπορεί να έχει μόνιμο χαρακτήρα για την κάλυψη πάγιων αναγκών, οι οποίες όπως επισημαίνεται καλύπτονται με προσλήψεις ή μετατάξεις.

Σχετικά με την ανάθεση συναφών καθηκόντων σε υπαλλήλους ΚΕΠ κλάδου ΔΥΠ που λειτουργούν σε δημοτικές ενότητες με πληθυσμό έως 10.000 κατοίκους, διευκρινίζεται ότι ασκούνται εκ παραλλήλου με τα κύρια, εντός του ΚΕΠ, ενώ ως δημοτικοί υπάλληλοι, υποχρεούνται να παρέχουν οποιαδήποτε εργασία τους ανατεθεί από την οικεία δημοτική αρχή μετά το πέρας του ωραρίου λειτουργίας του Κ.Ε.Π. με την καταβολή της προβλεπόμενης υπερωριακής αποζημίωσης κατά τις κείμενες διατάξεις. Τα παράλληλα καθήκοντα επιτρέπονται για έως δύο + έξι μήνες.

Ο κ. Κιρμικίρογλου υπενθυμίζει ακόμη τη δυνατότητα της εξυπηρέτησης πολιτών μέσω τηλεδιάσκεψης με υπάλληλο ΚΕΠ, που είναι ενταγμένα στην πλατφόρμα MyKepLive και την εξυπηρέτηση με ραντεβού ή σειρά προτεραιότητας, ενώ ενημερώνει ότι υλοποιείται εγκατάσταση συστήματος λήψης αριθμού προτεραιότητας (ePass) με τη δυνατότητα λήψης σειράς προτεραιότητας.

Τέλος για τις περιπτώσεις συγχωνεύσεων σημειώνει ότι το προσωπικό κλάδου ΔΥΠ μεταφέρεται αυτοδίκαια μαζί με τις θέσεις που κατέχει, στο ΚΕΠ στο οποίο γίνεται η συγχώνευση. Το λοιπό προσωπικό του συγχωνευόμενου ΚΕΠ μεταφέρεται ανάλογα με τις υπηρεσιακές ανάγκες, είτε στο ΚΕΠ στο οποίο γίνεται η συγχώνευση, είτε στον οικείο δήμο.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Το υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε σήμερα Παρασκευή 5 Απριλίου ο Α΄ κύκλος κινητικότητας για το 2024 και ως εκ τούτου κάθε υπάλληλος που έχει δικαίωμα συμμετοχής, μπορεί να υποβάλει αίτηση για μετάταξη σε κενή οργανική θέση ή και για απόσπασή του για προσωρινή κάλυψη αναγκών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Διοίκησης, το σύνολο των θέσεων για μετάταξη και απόσπαση που καθορίστηκαν κατόπιν αιτημάτων που υπέβαλαν 821 φορείς, ανέρχεται στις 19.157 θέσεις, με τους δήμους και τις περιφέρειες να έχουν αιτηθεί τον μεγαλύτερο αριθμό προσωπικού.

Συγκεκριμένα 236 δήμοι και οι 13 περιφέρειες της χώρας αιτήθηκαν συνολικά 7.072 θέσεις ενώ, ενδεικτικά, 4.727 θέσεις έχουν αιτηθεί οι φορείς ΝΠΔΔ, 3.349 θέσεις τα Υπουργεία και 1.740 οι φορείς του Δημοσίου.

Οι δημόσιοι υπάλληλοι μπορούν από τις 5 Απριλίου έως και τις 15 Απριλίου να υποβάλουν αίτηση δηλώνοντας την προτίμησή τους σε μία από τις 16.234 κενές θέσεις για μετάταξη και σε μία από τις 2.923 θέσεις για απόσπαση.

Οι αιτήσεις προτίμησης μπορούν να υποβάλλονται για 10 συνολικά θέσεις έως και τριών φορέων, κατ΄ ανώτατο όριο.

Η είσοδος των ενδιαφερομένων υπαλλήλων στην εφαρμογή του Μητρώου είναι διαθέσιμη στον σύνδεσμο https://hr.apografi.gov.gr.

Την παραίτησή του υπέβαλε ο γενικός γραμματέας Αυτοδιοίκησης του υπουργείου Εσωτερικών, Μιχάλης Σταυριανουδάκης για το θέμα με την αποστολή email σε Έλληνες του εξωτερικού ενόψει των ευρωεκλογών.

Η παραίτηση του κ. Σταυριανουδάκης επιβεβαιώθηκε από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Παύλο Μαρινάκη, ο οποίος δήλωσε: «γι’ αυτό κι εκείνος ανέλαβε την πολιτική ευθύνη και παραιτήθηκε αν και δεν έχει πλέον αυτά τα καθήκοντα, έχει άλλα καθήκοντα που δεν σχετίζονται με τους εκλογείς, ή οτιδήποτε σχετικό με τις εκλογές».

Για το ίδιο ζήτημα προηγήθηκε η απόσυρση από το ευρωψηφοδέλτιο της ΝΔ της Άννας Μισέλ Ασημακοπούλου.

Συγκεντρωτικό τετραετές σχέδιο προγραμματισμού προσλήψεων, συντάσσει το υπουργείο Εσωτερικών, λαμβάνοντας υπόψη τον πολυετή προγραμματισμό κάθε φορέα, το οποίο υποβάλλεται στο υπουργείο Οικονομικών και αξιολογείται ως τις δημοσιονομικές του επιπτώσεις, προκειμένου να ενσωματωθεί στο εκάστοτε Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής.

Με εγκύκλιο που εξέδωσε το ΥΠΕΣ ενημερώνει ότι:

Στις διατάξεις του άρθρου 3 του ν. 4590/2019 «Ενδυνάμωση Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.), ενίσχυση και αναβάθμιση Δημόσιας Διοίκησης και άλλες διατάξεις» προβλέπεται ότι τα αρμόδια Υπουργεία αποστέλλουν στην αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Εσωτερικών επικαιροποιημένα τετραετή σχέδια προγραμματισμού ανθρώπινων πόρων, στα οποία περιλαμβάνονται για κάθε έτος της επόμενης τετραετίας:

α. Οι εκτιμήσεις των αποχωρήσεων τακτικού προσωπικού,

β. Το σύνολο των υφιστάμενων και των εκτιμώμενων κενών θέσεων προσωπικού, γ. Οι στρατηγικές προτεραιότητες του φορέα για τη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού του,

δ. Οι εκτιμώμενες ανάγκες σε προσωπικό ανά κατηγορία, κλάδο και ειδικότητα και οι τρόποι κάλυψης αυτών, μέσω μετατάξεων ή προσλήψεων, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.

ε. τα προαπαιτούμενα των στοιχείων α’, β’, γ’, δ’, για τους εποπτευόμενους φορείς και τις οικείες ανεξάρτητες αρχές.

Για τους Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού και τους εποπτευόμενους φορείς αυτών συντάσσεται χωριστό πολυετές σχέδιο, το οποίο υποβάλλεται στην αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Εσωτερικών (ΥΠΕΣ), η οποία το υποβάλλει, όπως και τα υπόλοιπα Υπουργεία στη Διεύθυνση Προγραμματισμού και Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού του Υπουργείου Εσωτερικών.

Τα σχέδια για τον Πολυετή Προγραμματισμό Προσλήψεων θα πρέπει να υποβληθούν στην εφαρμογή που έχει ενταχθεί στο Μητρώο Ανθρώπινου Δυναμικού του Ελληνικού Δημοσίου (https://hr.apografi.gov.gr) και η χρήση της αφορά στις Κεντρικές Υπηρεσίες των Υπουργείων και των εποπτευομένων φορέων τους, τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, τις Ανεξάρτητες Αρχές και τους Ο.Τ.Α. α` και β` βαθμού συμπεριλαμβανομένων των εποπτευομένων φορέων τους

Στην εγκύκλιο περιλαμβάνονται όλες οι οδηγίες προς τους φορείς, και ειδικές οδηγίες για τους φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Γ. ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΣΧΕΔΙΩΝ ΠΟΛΥΕΤΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ

Α’ ΦΑΣΗ: από 12-3-2024 έως 22-3- 2024

Β΄ ΦΑΣΗ: από 26-3- 2024 έως 29-3- 2024

Για να δείτε την εγκύκλιο κάντε κλικ εδώ     

Εγκύκλιο σχετικά με την υποχρέωση των ΟΤΑ για υποβολή των Αναλυτικών Καταστάσεων Ληξιπρόθεσμων Υποχρεώσεων προς τρίτους, όπως αυτό προβλέπεται από το άρθρο 107 του ν. 4714/2020 και αφορούν το α΄ τρίμηνο του 2024, εξέδωσε το υπουργείο Εσωτερικών.  Σύμφωνα με την εγκύκλιο οι ΟΤΑ πρέπει να έχουν ολοκληρώσει την σχετική διαδικασία μέχρι τις 15 Απριλίου 2024.

Το ΥΠΕΣ καλεί του ΟΤΑ να «δοθεί προτεραιότητα στην εξόφληση των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων καθώς και των εκκρεμών οφειλών που τείνουν να καταστούν ληξιπρόθεσμες μέχρι την 31η Μαρτίου του 2024».

Το υπουργείο Εσωτερικών αναφέρει ότι τον Ιανουάριο του 2024 διαπιστώθηκε αύξηση των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων προς τρίτους κυρίως λόγω της επιβάρυνσης των οικονομικών υπηρεσιών των δήμων από τις απαιτούμενες εργασίες για την ενσωμάτωση των νομικών προσώπων που καταργήθηκαν με τις διατάξεις των άρθρων 27 και 29 του ν.5056/2023 (Α’ 163) και λόγω των εργασιών έναρξης της χρήσης (οριστικοποίηση προϋπολογισμών, αποφάσεις ανάληψης υποχρεώσεων κτλ).

Ειδικότερα στην εγκύκλιο σημειώνεται:

Σε εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 107 του ν. 4714/2020 (Α΄ 148) «Μηχανισμός Αποτροπής Συσσώρευσης Ληξιπρόθεσμων Οφειλών προς τρίτους από τους ΟΤΑ», σας υπενθυμίζουμε ότι ο φορέας σας υποχρεούται να υποβάλει την αναλυτική κατάσταση ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων προς τρίτους για το α΄ τρίμηνο του 2024 μέσω του αρχείου «ARREARS202403_» στον Ειδικό Διαδικτυακό Τόπο (ΕΔΤ) το αργότερο μέχρι την 15η.04.2024.

Μετά την παρέλευση της ανωτέρω προθεσμίας ο ειδικός διαδικτυακός τόπος δεν θα είναι διαθέσιμος για την ανάρτηση του αρχείου. Σε περίπτωση που το αρχείο αποσταλεί με e-mail ή μέσω του συστήματος ΙΡΙΔΑ, θα απορρίπτεται. Σας εφιστούμε την προσοχή στη χρήση του ανωτέρω αρχείου, δεδομένου ότι σε προηγούμενο τρίμηνο διαπιστώθηκε η χρήση παλαιότερων εκδόσεων με αποτέλεσμα στο φύλλο «ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΠΟΣΟΥ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ» της αναλυτικής κατάστασης να αποτυπώνονται λανθασμένα οι λόγοι εξαίρεσης σύμφωνα με την περ. β της παρ. 2 του άρθρου 107 του ν. 4714/2020 και κατ’ επέκταση το ποσό κατάθεσης στον ειδικό λογαριασμό του ΤΠΔ.

Με αφορμή την εφαρμογή του μηχανισμού για το α΄ τρίμηνο του 2024 σας επισημαίνουμε ότι τον Ιανουάριο (2024) διαπιστώθηκε αύξηση των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων προς τρίτους κυρίως λόγω της επιβάρυνσης των οικονομικών υπηρεσιών των δήμων από τις απαιτούμενες εργασίες για την ενσωμάτωση των νομικών προσώπων που καταργήθηκαν με τις διατάξεις των άρθρων 27 και 29 του ν.5056/2023 (Α’ 163) και λόγω των εργασιών έναρξης της χρήσης (οριστικοποίηση προϋπολογισμών, αποφάσεις ανάληψης υποχρεώσεων κτλ).

Εντούτοις, η ελαχιστοποίηση των ληξιπρόθεσμων οφειλών παραμένει βασική προτεραιότητα για το σύνολο των φορέων του υποτομέα των ΟΤΑ και, σε αυτό το πλαίσιο, θα πρέπει να καταβληθεί προσπάθεια για τη συγκράτηση των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων στα επίπεδα του Δεκεμβρίου (2023).

Ως εκ τούτου, το επόμενο διάστημα παρακαλούμε όπως δοθεί προτεραιότητα στην εξόφληση των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων καθώς και των εκκρεμών οφειλών που τείνουν να καταστούν ληξιπρόθεσμες μέχρι την 31η Μαρτίου του 2024.

Για να δείτε την εγκύκλιο (μέρος 1ο) του ΥΠΕΣ κάντε κλικ εδώ        

Για να δείτε την εγκύκλιο (μέρος 2ο) του ΥΠΕΣ κάντε κλικ εδώ       

Μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής θα χορηγείται η βεβαίωση μόνιμης κατοικίας και συγκεκριμένα μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr-ΕΨΠ).

Με ΚΥΑ των Εσωτερικών Ν. Κεραμέως, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δ. Παπαγεωργίου και του αναπληρωτή υπουργού Εσωτερικών Θ. Λιβάνιου ρυθμίζεται η διαδικασία υποβολής ηλεκτρονικής αίτησης και έκδοσης ηλεκτρονικής βεβαίωσης μόνιμης κατοικίας μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr-ΕΨΠ) καθώς και η χρήση της ανωτέρω υπηρεσίας από τους εξουσιοδοτημένους χρήστες των Δήμων μέσω της εφαρμογής θυρίδων των φορέων.

Χρήστες της εφαρμογής είναι πολίτες που επιθυμούν να λάβουν τη βεβαίωση («αιτούντες») και έχουν τη μόνιμη κατοικία τους στην Ελλάδα και αρμόδιοι δημοτικοί υπάλληλοι που παραλαμβάνουν στη θυρίδα του οικείου δήμου τις ηλεκτρονικές αιτήσεις των πολιτών και τις διεκπεραιώνουν.

————–

Η ανακοίνωση του ΥΠΕΣ

Βεβαίωση μόνιμης κατοικίας μέσω του gov.gr για 277 Δήμους της χώρας

  • Κοινό Δελτίο Τύπου των Υπουργείων Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης

Διαθέσιμη ηλεκτρονικά μέσω του gov.gr είναι από σήμερα η Βεβαίωση Μόνιμης Κατοικίας για τους κατοίκους 277 Δήμων της χώρας ύστερα από Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ Β’ 1460) των Υπουργών Εσωτερικών Νίκης Κεραμέως, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου και του Αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών Θοδωρή Λιβάνιου.

Μέσα από μια ιδιαίτερα απλή διαδικασία, οι ενδιαφερόμενοι πολίτες μπορούν να υποβάλλουν ηλεκτρονικά την αίτησή τους και να παραλάβουν την βεβαίωση στη Θυρίδα του πολίτη στο gov.gr, εύκολα και χωρίς περιττή γραφειοκρατία. Η βεβαίωση εκδίδεται από τον Δήμο, όπου υπάγεται η διεύθυνση κατοικίας εντός 10 ημερών. Στην περίπτωση που παρέλθει η προθεσμία και δεν υπάρχει απάντηση, οι πολίτες έχουν πλέον τη δυνατότητα να εκδώσουν μόνοι τους την βεβαίωση online από το gov.gr.

Η υπηρεσία είναι προσβάσιμη είτε απευθείας στο gov.gr, είτε στην ενότητα «Πολίτης και καθημερινότητα» και την υποενότητα «Διεύθυνση κατοικίας και επικοινωνίας».

Για την υποβολή της αίτησης:

  • Οι πολίτες συνδέονται με τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασής τους στο TaxisNet.
  • Καταχωρίζουν ή επιβεβαιώνουν στην εφαρμογή τα στοιχεία που απαιτούνται, επισυνάπτουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά και υποβάλλουν την αίτησή τους.
  • Με την υποβολή, η αίτηση αποστέλλεται ηλεκτρονικά στην Θυρίδα του Δήμου που βρίσκεται η διεύθυνση κατοικίας, για έλεγχο και ολοκλήρωση της διαδικασίας εντός 10 ημερών.

Αν παρέλθει το χρονικό διάστημα των 10 ημερών χωρίς απάντηση, οι πολίτες μπορούν να εκδώσουν online την βεβαίωση μέσω του gov.gr, εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις.

Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας η βεβαίωση αποστέλλεται στη Θυρίδα του πολίτη στο gov.gr και οι πολίτες ενημερώνονται με email στην ηλεκτρονική διεύθυνση και SMS στον αριθμό κινητού τηλεφώνου, που έχουν δηλώσει στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας, στο emep.gov.gr.

Η βεβαίωση, που εκδίδεται, φέρει τα χαρακτηριστικά εγκυρότητας του gov.gr, δηλαδή μοναδικό κωδικό αριθμό σε αλφαριθμητική μορφή και σε μορφή QR, καθώς και προηγμένη ηλεκτρονική υπογραφή του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και έχει ισχύ όταν διακινείται τόσο ως ηλεκτρονικό έγγραφο, όσο και ως έντυπο έγγραφο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σταδιακά θα ενταχθούν στο gov.gr και θα υποδέχονται αιτήσεις έκδοσης μόνιμης κατοικίας και οι υπόλοιποι Δήμοι της χώρας. Οι υποδομές και οι εφαρμογές έχουν ήδη δημιουργηθεί και για τους 322 Δήμους της χώρας.

Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη της υπηρεσίας έγινε από την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας, το Υπουργείο Εσωτερικών, τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ ΑΕ – GRNET) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Τα στοιχεία των πολιτών αντλούνται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Ειδικότερα με την ΚΥΑ ορίζονται  τα εξής:

Άρθρο 1 Σκοπός και πεδίο εφαρμογής

Η παρούσα απόφαση ρυθμίζει τη διαδικασία υποβολής ηλεκτρονικής αίτησης και έκδοσης ηλεκτρονικής βεβαίωσης μόνιμης κατοικίας μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr-ΕΨΠ) καθώς και τη χρήση της ανωτέρω υπηρεσίας από τους εξουσιοδοτημένους χρήστες των Δήμων μέσω της εφαρμογής θυρίδων των φορέων.

Στο πεδίο εφαρμογής της παρούσας εντάσσονται οι βεβαιώσεις μόνιμης κατοικίας που εκδίδονται δυνάμει του άρθρου 279 του ν. 3463/2006, ως αυτό διαμορφώθηκε και ισχύει με το άρθρο 43 του ν. 5027/2023 (Α’ 48).

Άρθρο 2  Ηλεκτρονική εφαρμογή για την έκδοση βεβαίωσης μόνιμης κατοικίας

Δημιουργείται και παρέχεται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr – ΕΨΠ) εφαρμογή για την υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης για την έκδοση ηλεκτρονικής βεβαίωσης μόνιμης κατοικίας («εφαρμογή»).

Χρήστες της εφαρμογής είναι:

Πολίτες που επιθυμούν να λάβουν την ως άνω βεβαίωση («αιτούντες») και έχουν τη μόνιμη κατοικία τους στην Ελλάδα και

αρμόδιοι δημοτικοί υπάλληλοι («δημοτικοί υπάλληλοι»), που παραλαμβάνουν στη θυρίδα του οικείου Δήμου τις ηλεκτρονικές αιτήσεις των πολιτών, με σκοπό τη διεκπεραίωσή τους και την ανάρτηση των έγγραφων απαντήσεων επί των αιτήσεων με τη χρήση της εφαρμογής.

Άρθρο 3  Πρόσβαση στην εφαρμογή και ενέργειες χρηστών

Ο αιτών αποκτά πρόσβαση στην εφαρμογή κατόπιν αυθεντικοποίησης, σύμφωνα με τα άρθρα 24 και 28 του ν. 4727/2020 (Α’ 184) και τα δημοτικά όργανα κατόπιν αυθεντικοποίησης με τη χρήση διαπιστευτηρίων (κωδικών) δημόσιας διοίκησης.

Ο αιτών επιβεβαιώνει τα απαραίτητα προσωπικά στοιχεία και συμπληρώνει τα στοιχεία της διεύθυνσης κατοικίας του.

Τα στοιχεία της διεύθυνσης κατοικίας αποδεικνύονται:

Είτε με ανάρτηση από τον αιτούντα στην εφαρμογή αντιγράφου της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος (έντυπο Ε1) που αφορά στο φορολογικό έτος που προηγείται ή που ταυτίζεται με αυτό της ηλεκτρονικής αίτησης.

Είτε αυτόματα από την εφαρμογή μέσω διαλειτουργικότητας με το αντίστοιχο μητρώο Ε1 της Α.Α.Δ.Ε. Αν, αιτιολογημένα ο ενδιαφερόμενος δεν μπορεί να αποδείξει την μόνιμη κατοικία του, επειδή η διεύθυνση κατοικίας που αναγράφεται στο Ε1 αναφέρεται σε Δήμο διαφορετικό από αυτόν στον οποίο αιτείται την έκδοση της βεβαίωσης, τότε η ιδιότητα του μόνιμου κατοίκου αποδεικνύεται από τον ενδιαφερόμενο, εφόσον προκύπτει πραγματική εγκατάσταση στον Δήμο, με κάθε άλλο πρόσφορο αποδεικτικό μέσο (όπως λογαριασμός σταθερής τηλεφωνίας, λογαριασμός ηλεκτρικού ρεύματος, λογαριασμός ύδρευσης ή φυσικού αερίου). Το αντίστοιχο δικαιολογητικό αναρτάται στην εφαρμογή.

Μετά την ολοκλήρωση της ανάρτησης των κατά περίπτωση εγγράφων, ο αιτών υποβάλλει οριστικά την αίτηση προς τον Δήμο της μόνιμης κατοικίας του.

Η αίτηση για την έκδοση βεβαίωσης μόνιμης κατοικίας φέρει τα χαρακτηριστικά ασφαλείας της παρ. 3 του άρθρου 27 του ν. 4727/2020 και συγκεκριμένα: α. Μοναδικό κωδικό αριθμό σε αλφαριθμητική μορφή και σε μορφή QR και β. εγκεκριμένη ή προηγμένη ηλεκτρονική υπογραφή του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Με την υποβολή της αίτησης από τον αιτούντα, αυτή αποστέλλεται ηλεκτρονικά στη θυρίδα του Δήμου που δηλώθηκε στην αίτηση και αντίγραφό της αποθηκεύεται στην προσωπική θυρίδα του αιτούντος.

Οι δημοτικοί υπάλληλοι παραλαμβάνουν τις ηλεκτρονικές αιτήσεις στο περιβάλλον των θυρίδων του οικείου Δήμου και τις διαχειρίζονται σύμφωνα με τις αρμοδιότητές τους, χωρίς να απαιτούνται οι εσωτερικές διαδικασίες πρωτοκόλλησης του φορέα, όπως ορίζεται στο πρώτο εδάφιο της παρ. 4 του άρθρου 5 της υπό στοιχεία 5620 ΕΞ 2021 απόφασης του Υπουργού Επικρατείας «Ρύθμιση ειδικότερων θεμάτων για την υποβολή αιτήσεων και την έκδοση εγγράφων μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr – ΕΨΠ) καθώς και για τη χρήση των θυρίδων φορέων και χρηστών που τηρούνται σε αυτή» (Β’ 849), όπως τροποποιήθηκε με την υπό στοιχεία 36126 ΕΞ 2022 (Β’ 4693) όμοια απόφαση. 6. Ο Δήμαρχος, εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) ημερών από την υποβολή της αίτησης σύμφωνα με το άρθρο 279 του ν. 3463/2006, ως αυτό διαμορφώθηκε και ισχύει με το άρθρο 43 του ν. 5027/2023 (Α’ 48) ελέγχει την πλήρωση των νόμιμων όρων χορήγησης της βεβαίωσης μόνιμης κατοικίας και προβαίνει στις ενέργειες της παρ. 1 του άρθρου 5.

Άρθρο 4 Στοιχεία βεβαίωσης μόνιμης κατοικίας

Η βεβαίωση μόνιμης κατοικίας περιλαμβάνει τα εξής στοιχεία:

  • Τα στοιχεία των φυσικών προσώπων της περ. α’ της παρ. 1β του άρθρου 17 του ν. 4987/2022 (Α’ 206), που διατίθενται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας (ΚΕ.Δ.) της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης (Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ.) στην Κ.Ε.Δ.Ε. από την Α.Α.Δ.Ε., σύμφωνα με την υπό στοιχεία 38428 ΕΞ 2021/29-10-2021 (Β’ 5231) απόφαση του Υπουργού Επικρατείας. Συγκεκριμένα, αναγράφονται τα εξής στοιχεία: επώνυμο, όνομα, όνομα πατρός, όνομα μητρός, Α.Δ.Τ., ημερομηνία γέννησης, στοιχεία κατοικίας (οδός, αριθμός, περιοχή, δήμος). Η αναζήτηση των στοιχείων που συμπεριλαμβάνονται στην ανωτέρω βεβαίωση πραγματοποιείται με βάση τον ΑΦΜ, όπως αυτός προκύπτει από την αυθεντικοποίηση του αιτούντος στην εφαρμογή.
  • Τα στοιχεία του αρμόδιου οργάνου για την έκδοση της βεβαίωσης και συγκεκριμένα τα στοιχεία του Δήμου και του αρμόδιου δημάρχου, τα οποία αντλούνται μέσω του κόμβου Υπηρεσιών και Διαλειτουργικότητας «govHUB» της Κ.Ε.Δ.Ε. που φιλοξενείται στο ΚΕ.Δ.
  • Μοναδικό αναγνωριστικό αριθμό επαλήθευσης, με σκοπό την επαλήθευση του περιεχομένου του εγγράφου από τον λήπτη. Η επαλήθευση γίνεται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr – ΕΨΠ), σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 27 του ν. 4727/2020.
  • Προηγμένη ή εγκεκριμένη ηλεκτρονική σφραγίδα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 3 άρθρο 27 του ν. 4727/2020. Η ημερομηνία που αναγράφεται στην ηλεκτρονική σφραγίδα αποτελεί την ημερομηνία έκδοσης της ανωτέρω βεβαίωσης μόνιμης κατοικίας.

Άρθρο 5  Έκδοση ηλεκτρονικής βεβαίωσης μόνιμης κατοικίας

Με την ολοκλήρωση των ενεργειών του άρθρου 3, εκδίδεται η βεβαίωση μόνιμης κατοικίας ή απορρίπτεται η χορήγησή της με παράθεση ειδικής αιτιολογίας. Και στις δύο περιπτώσεις του πρώτου εδαφίου, η εκδιδόμενη πράξη κοινοποιείται ηλεκτρονικά αυθημερόν στον αιτούντα μέσω της εφαρμογής των Θυρίδων των Δήμων, εντός της αποκλειστικής προθεσμίας της παρ. 6 του άρθρου 3.

Η βεβαίωση μόνιμης κατοικίας ή η αιτιολογημένη απόρριψη της σχετικής αίτησης φέρει τα χαρακτηριστικά ασφαλείας της παρ. 3 του άρθρου 27 του ν. 4727/2020 και γίνεται δεκτή κατά την ηλεκτρονική διακίνηση με ισχύ πρωτοτύπου και κατά την έντυπη διακίνηση με ισχύ ακριβούς αντιγράφου, χωρίς να απαιτείται επικύρωση. Συγκεκριμένα η βεβαίωση μόνιμης κατοικίας ή η αιτιολογημένη απόρριψη φέρει: α. Μοναδικό κωδικό αριθμό σε αλφαριθμητική μορφή και σε μορφή QR και β. εγκεκριμένη ή προηγμένη ηλεκτρονική υπογραφή του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Αν η αποκλειστική προθεσμία της παρ. 6 του άρθρου 3, κατά την οποία ο δήμαρχος έχει τη δυνατότητα είτε να χορηγήσει είτε να απορρίψει αιτιολογημένα τη χορήγηση της βεβαίωσης μόνιμης κατοικίας, παρέλθει άπρακτη, η βεβαίωση μόνιμης κατοικίας της παρ. 1 εκδίδεται αυτόματα ηλεκτρονικά ύστερα από νέα αυθεντικοποίηση του αιτούντος κατά το άρθρο 26 του ν. 4727/2020 και σχετικό αίτημά του. Η βεβαίωση μόνιμης κατοικίας που εκδίδεται αναρτάται στην προσωπική του Θυρίδα.

Η αυτόματη ηλεκτρονική βεβαίωση μόνιμης κατοικίας της παρ. 3 εκδίδεται μόνο αν ο Δήμος κατοικίας που έχει καταχωριστεί στη σχετική αίτηση που έχει υποβάλει ο αιτών, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 3, συμπίπτει με τον Δήμο κατοικίας που αντλείται από το φορολογικό μητρώο που διαχειρίζεται η Α.Α.Δ.Ε. Αν δεν συμπίπτουν, τότε εκδίδεται αυτόματα απορριπτική απάντηση. 5. Ο αιτών δεν επιτρέπεται να υποβάλει άλλη αίτηση για την έκδοση βεβαίωσης μόνιμης κατοικίας στον ίδιο ή άλλο Δήμο, πριν από τη διεκπεραίωση της αρχικής αίτησης είτε έγχαρτα από τον Δήμο, είτε αυτόματα ηλεκτρονικά.

Η διάρκεια ισχύος της έγχαρτης ή ηλεκτρονικής βεβαίωσης μόνιμης κατοικίας είναι τριών (3) μηνών από την έκδοσή της.

Άρθρο 6 Ειδικές ρυθμίσεις για τη λειτουργία της εφαρμογής

Αρμόδιο για τη λειτουργία της εφαρμογής είναι το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Η εφαρμογή αναπτύσσεται από το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ Α.Ε.), σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και την Κ.Ε.Δ.Ε.

Η εφαρμογή διαλειτουργεί μέσω του ΚΕ.Δ. με τα κατάλληλα μητρώα του δημοσίου για την άντληση στοιχείων των χρηστών, ιδίως ταυτοποίησης και διεύθυνσης κατοικίας.

Η διαλειτουργικότητα της παρ. 2 πραγματοποιείται σύμφωνα με το ισχύον Πλαίσιο Ασφάλειας Πληροφοριακών Συστημάτων της Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ. του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, την πολιτική ορθής χρήσης διαδικτυακών υπηρεσιών και τις διατάξεις περί προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.

Άρθρο 7 Επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα

Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ορίζεται ως υπεύθυνος επεξεργασίας, κατά την έννοια της περ. 7 του άρθρου 4 του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα (Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων – ΓΚΠΔ), για τους σκοπούς της λειτουργίας της εφαρμογής της παρούσας.

Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης έχει την υποχρέωση λήψης και διαρκούς τήρησης των κατάλληλων και αναγκαίων τεχνικών και οργανωτικών μέτρων ασφάλειας των διακινούμενων δεδομένων, πληροφοριών και εγγράφων και κατ’ ελάχιστον, της καταγραφής και παρακολούθησης των προσβάσεων, της διασφάλισης ιχνηλασιμότητας και της προστασίας των διακινούμενων δεδομένων από κάθε παραβίαση, καθώς και από σκόπιμη ή τυχαία απειλή.

Έφη Γιοβάνου

Όλες οι σχολικές επιτροπές των δήμων καταργούνται αυτοδικαίως στις 29 Ιουνίου και οι αρμοδιότητές τους ασκούνται από τις 30 Ιουνίου από τον οικείο δήμο (παρ. 1 και 2 του άρθρου 28 του ν. 5056/2023). Ωστόσο σύμφωνα με το νόμο, μπορούν να εξαιρούνται από την κατάργηση σχολικές επιτροπές σε δήμους στους οποίους λειτουργούν συνολικά περισσότερες από εκατό (100) σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η εξαίρεση γίνεται με διαπιστωτική πράξη του Γραμματέα της οικείας αποκεντρωμένης διοίκησης, ύστερα από απόφαση του οικείου δημοτικού συμβουλίου, η οποία πρέπει να ληφθεί ως τις 31Μαρτίου.

Οι παραπάνω και άλλες διευκρινήσεις ως προς την έκδοση των διαπιστωτικών πράξεων κατάργησης/διατήρησης των σχολικών επιτροπών των δήμων, παρέχει με Εγκύκλιο του το υπουργείο Εσωτερικών.

Αναλυτικά αναφέρει τα εξής:

«Διευκρινίσεις ως προς την έκδοση των διαπιστωτικών πράξεων κατάργησης/διατήρησης των σχολικών επιτροπών των δήμων»

Κατόπιν της θέσης σε ισχύ του ν. 5056/2023 (Α΄ 163), το Υπουργείο Εσωτερικών προέβη στην έκδοση:

α) εγκύκλιων οδηγιών για την παροχή διευκρινίσεων ως προς την εφαρμογή των νέων διατάξεων και την ομαλή μετάβαση στο νέο καθεστώς που προκύπτει για τους Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού μετά την αυτοδίκαιη κατάργηση νομικών τους προσώπων, και

β) δύο υπουργικών αποφάσεων κατ’ εξουσιοδότηση της παρ. 1 του άρθρου 52 του ίδιου νόμου, προκειμένου για την, υπό προϋποθέσεις, διατήρηση δεκαοκτώ (18) συνολικά δημοτικών νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου και κοινωφελών επιχειρήσεων.

Περαιτέρω, όσον αφορά στις σχολικές επιτροπές των δήμων, οι οποίες αποτελούν ν.π.δ.δ. που συστήθηκαν βάσει των διατάξεων του άρθρου 243 Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων [ν. 3463/2006 (Α’ 114)] και της παρ. 2 του άρθρου 103 του ν. 3852/2010 (Α΄ 87), επισημαίνονται τα εξής:

  • Καταργούνται αυτοδικαίως την 29η.6.2024 και οι αρμοδιότητές τους ασκούνται από την 30η.6.2024 από τον οικείο δήμο (παρ. 1 και 2 του άρθρου 28 του ν. 5056/2023).
  • Με πράξη του Γραμματέα της οικείας αποκεντρωμένης διοίκησης που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως εντός ενός (1) μηνός από την ως άνω ημερομηνία (29η.06.2024) διαπιστώνεται η κατάργησή τους (δεύτερο εδάφιο παρ. 1 άρθρου 27 σε συνδυασμό με την παρ. 2 άρθρου 28 ν. 5056/2023).
  • Με διαπιστωτική πράξη του Γραμματέα της οικείας αποκεντρωμένης διοίκησης, ύστερα από απόφαση του οικείου δημοτικού συμβουλίου, η οποία λαμβάνεται έως τις 31.3.2024, μπορούν να εξαιρούνται από την κατάργηση σχολικές επιτροπές σε δήμους στους οποίους λειτουργούν συνολικά περισσότερες από εκατό (100) σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. (παρ. 5 του άρθρου 28 του ν. 5056/2023).
  • Από την έναρξη της νέας δημοτικής περιόδου και μέχρι την κατάργησή τους, εξακολουθεί να ισχύει το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας τους.

Ομοίως, μετά την 30η.6.2024, για όσες σχολικές επιτροπές διατηρηθούν με την έκδοση της ανωτέρω διαπιστωτικής πράξης του Γραμματέα της οικείας αποκεντρωμένης διοίκησης εφαρμόζεται το υφιστάμενο πλαίσιο λειτουργίας τους, καθώς και οι διατάξεις της παρ. 5 του άρθρου 28 του ν. 5056/2023 ως προς την οικονομική τους λειτουργία. (Βλ. επίσης την υπ’ αρ. 43/2024 εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών με Α.Π: 4835/16.01.2024 και Α.Δ.Α.: ΨΙΦ646ΜΤΛ6-15Κ, σελ. 10-11).

Ειδικότερα, ως προς τη διατήρηση υφιστάμενων σχολικών επιτροπών τους, υπογραμμίζεται ότι:

  • η δυνατότητα αυτή αφορά τους δήμους, στους οποίους λειτουργούν εκατόν μία (101) και περισσότερες σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σωρευτικά.
  • η διαπιστωτική πράξη του Γραμματέα της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης, θα πρέπει να δημοσιευθεί στο ΦΕΚ., για λόγους ασφάλειας δικαίου, ώστε να μην αμφισβητείται η διατήρηση της νομικής τους υπόστασης. Η έκδοση των σχετικών αποφάσεων πρέπει να ολοκληρωθεί πριν την 29η.06.2024.

Επιπλέον, ως προς την κατάργηση των σχολικών επιτροπών, σημειώνεται ότι, δεδομένου ότι από την 30η .6.2024 οι αρμοδιότητές τους θα ασκούνται αυτοδικαίως από τον οικείο δήμο, είναι εξαιρετικά σημαντικό οι διαπιστωτικές πράξεις να εκδοθούν το συντομότερο δυνατό.

Και τούτο, διότι, παρά το γεγονός ότι ο νόμος παρέχει το περιθώριο ενός (1) μηνός για την έκδοση των διαπιστωτικών πράξεων, η δε κατάργηση συντελείται από τον ίδιο το νόμο και όχι από την ως άνω διαπιστωτική πράξη, είναι κρίσιμο να μην τεθεί εν αμφιβόλω η υπαγωγή ή μη των καταργηθέντων στις 29.06.2024 σχολικών επιτροπών στις διατάξεις των σχετικών άρθρων του, και να ασκηθούν απρόσκοπτα οι αρμοδιότητες αυτών από τον οικείο δήμο.

Έχοντας υπόψη τα ανωτέρω, παρακαλούνται οι Γραμματείς των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων να μεριμνήσουν για την έγκαιρη έκδοση των προβλεπόμενων διαπιστωτικών πράξεων διατήρησης/ κατάργησης σχολικών επιτροπών, σε συνεργασία με τους δήμους της χωρικής τους αρμοδιότητας.

Ως προς τις απαιτούμενες ενέργειές σας: Οι δήμοι παρακαλούνται

όσοι εμπίπτουν στη δυνατότητα υπό προϋποθέσεις που παρέχει ο Νόμος (παρ. 5 του άρθρου 28 του ν. 5056/2023) κι έχουν τη βούληση να διατηρήσουν τις σχολικές επιτροπές τους, να αποστείλουν πριν την 31η.3.2024 στις οικείες Αποκεντρωμένες Διοικήσεις την προβλεπόμενη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου.

Όσοι δεν εμπίπτουν στην ανωτέρω ρύθμιση ή εμπίπτουν αλλά δεν κάνουν χρήση της δυνατότητας διατήρησης των σχολικών τους επιτροπών, να αποστείλουν πριν την 30η.6.2024 στις οικείες Αποκεντρωμένες Διοικήσεις όλα τα απαραίτητα στοιχεία των σχολικών επιτροπών τους (συστατικές πράξεις του κάθε ν.π.δ.δ. και τροποποιήσεις τους ) που αυτοδικαίως καταργούνται.

Οι Γραμματείς των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων παρακαλούνται να εκδώσουν και να δημοσιεύσουν στο ΦΕΚ τις σχετικές διαπιστωτικές πράξεις της κατάργησης των δημοτικών σχολικών επιτροπών, το συντομότερο δυνατόν και πάντως, εντός της τιθέμενης από το νόμο προθεσμίας.

Προς υποβοήθησή σας, μπορείτε να ανατρέχετε και στα στοιχεία που τηρούνται στα οικείο Μητρώα ν.π.δ.δ. Ο.Τ.Α.

Τέλος, ως προς τις διαπιστωτικές πράξεις κατάργησης/ διατήρησης των σχολικών επιτροπών τονίζεται ότι στις εν λόγω πράξεις δύναται να περιλαμβάνονται συνολικά τα αυτοδικαίως καταργηθέντα/ διατηρηθέντα νομικά πρόσωπα ανά δήμο.

Για να δείτε την εγκύκλιο του ΥΠΕΣ κάντε κλικ εδώ          

Διαχείριση και διαδικασία εκκαθάρισης των αρχείων των διοικητικών αρχών της Χώρας.

 Αναφορικά με τη διαχείριση και διαδικασία εκκαθάρισης των αρχείων των διοικητικών αρχών της Χώρας, η ορθολογική οργάνωση και διαχείριση των αρχείων των διοικητικών αρχών συντελεί στην αποτελεσματικότερη και ταχύτερη λειτουργία της δημόσιας διοίκησης, ενώ, ταυτόχρονα, συμβάλλει στην αποτύπωση της διοικητικής συνέχειας του κρατικού μηχανισμού και στην παροχή πλήθους πληροφοριών για τους διάφορους τομείς της κοινωνικής, οικονομικής, πολιτικής και πολιτιστικής ζωής του τόπου.

Σύμφωνα με το Νόμο 4610/2019 (Φ.Ε.Κ. Α΄/70/7-5-2019) τα αρχεία της Χώρας διακρίνονται σε τρεις κατηγορίες: 1. Δημόσια αρχεία (άρθρο 161), 2. Εκκλησιαστικά αρχεία και αρχεία Θρησκευτικών Κοινοτήτων (άρθρο 164) και 3. Ιδιωτικά αρχεία (άρθρο 165).

 Δημόσια αρχεία «… χαρακτηρίζονται τα αρχεία που παράγονται από την ανώτατη πολιτειακή ηγεσία, όπως την Προεδρία της Δημοκρατίας, από τον Πρωθυπουργό, τους Υπουργούς, τους Υφυπουργούς και την Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης, Γενική Γραμματεία Συντονισμού Κυβερνητικού Έργου, τις δημόσιες υπηρεσίες, τις δικαστικές αρχές, τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης, τα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου, καθώς και τους λοιπούς οργανισμούς και επιχειρήσεις, που εμπίπτουν στο δημόσιο τομέα, σύμφωνα με την επόμενη παράγραφο, τα ληξιαρχεία, τα συμβολαιογραφεία, τα υποθηκοφυλακεία, τα εκπαιδευτικά ιδρύματα, τα ιδρύματα του Απόδημου ελληνισμού.»

Ειδικότερα, το αρχειακό υλικό που παράγεται από τις διοικητικές αρχές, ανεξάρτητα από το υπόστρωμά του (παρ. 1 και 2 του άρθρου 160 του ν. 4610/2019), χαρακτηρίζεται διοικητικό αρχείο.

Κατά συνέπεια, το θεσμικό πλαίσιο που ρυθμίζει την εκκαθάριση των δημόσιων αρχείων ισχύει όχι μόνον για τα έγγραφα σε χαρτώο υπόστρωμα, αλλά και το οπτικοακουστικό υλικό (βίντεο, φιλμ, κ.λ.π.), τα ηλεκτρονικά έγγραφα, καθώς και το υλικό που αποθηκεύεται σε μαγνητικά μέσα (δισκέτες, οπτικοί δίσκοι [cd]), κ.ά. Σύμφωνα, δε, με το άρθρο 444 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, ως έγγραφα νοούνται και οι φωτογραφικές ή κινηματογραφικές αναπαραστάσεις, φωνοληψίες και κάθε άλλη μηχανική απεικόνιση.

 Περαιτέρω και σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 161 του Ν. 4610/2019, τα «δημόσια αρχεία», με βάση τον κύκλο της ζωής τους, διακρίνονται:

α. στα «ενεργά», τα οποία περιλαμβάνουν τα έγγραφα που έχουν ακόμα υπηρεσιακή χρησιμότητα και είναι απαραίτητα για τη διεκπεραίωση των υποθέσεων των διοικητικών αρχών, στο πλαίσιο της άσκησης των αρμοδιοτήτων τους,

β. στα «ημιενεργά», τα οποία περιλαμβάνουν το σύνολο των τεκμηρίων, μαρτυριών και εγγράφων που αν και έχουν πάψει να θεωρούνται ενεργά, κατά τα ανωτέρω, δεν μπορεί να υποστούν εκκαθάριση διότι δεν έχει λήξει ο χρόνος διατήρησης, σύμφωνα με τη νομοθεσία που τα διέπει.

γ. στα «ανενεργά», τα οποία περιλαμβάνουν το σύνολο των τεκμηρίων, μαρτυριών και εγγράφων ο χρόνος διατήρησης των οποίων έχει λήξει, σύμφωνα με τη νομοθεσία που τα διέπει και δεν έχουν, πλέον, υπηρεσιακή χρησιμότητα για το φορέα παραγωγής τους.

δ. στα «αρχεία διηνεκούς χρησιμότητας», τα οποία, παρά την παλαιότητά τους, εξακολουθούν να έχουν υπηρεσιακή χρησιμότητα και παραμένουν «ενεργά».

Β) Με τις διατάξεις του άρθρου 9 του Π.Δ/τος 162/1979 «Περί εκκαθαρίσεως των αρχείων των Δημοσίων Υπηρεσιών», του άρθρου 9 του Π.Δ. 480/1985 «Εκκαθάριση των αρχείων των ΟΤΑ και των ιδρυμάτων Ν.Π.Δ.Δ. και συνδέσμων αυτών» και του άρθρου 9 του Π.Δ. 768/1980 «Περί εκκαθαρίσεως των αρχείων των Ν.Π.Δ.Δ», όλες οι υπηρεσίες των φορέων του δημοσίου, των Ν.Π.Δ.Δ. και των Ο.Τ.Α. έχουν την υποχρέωση να διατηρούν τα αρχεία τους, ανάλογα με τον τύπο των εγγράφων, για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και να προβαίνουν σε περιοδική εκκαθάριση των αρχείων τους, κατά το πρώτο τρίμηνο κάθε έτους, ώστε να αποφεύγεται η συσσώρευση και αλλοίωση του αρχειακού υλικού.

 Η εκκαθάριση, δε, αυτή πρέπει να γίνεται με σύμφωνη γνώμη των Γ.Α.Κ., ενώ επισημαίνεται ότι, σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 162 του Ν. 4610/2019, απαγορεύονται:

α) οποιαδήποτε καταστροφή δημόσιων αρχείων χωρίς την έγγραφη άδεια των Γ.Α.Κ, και

β) η με οποιοδήποτε μέσο ή τρόπο αλλοίωση δημόσιου αρχείου, που μεταβάλλει την ακεραιότητα και την αυθεντικότητά του.

Για να δείτε όλο το έγγραφο του ΥΠΕΣ, κάντε κλικ εδώ…      

Έφη Γιοβάνου

Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η προκήρυξη 1Κ/2024 του ΑΣΕΠ για 1.213 μόνιμες θέσεις στη Δημοτική Αστυνομία, Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Για την κάθε κατηγορία εκπαίδευσης, οι θέσεις κατανέμονται ως εξής: Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (Π.Ε.) 208 θέσεις, Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Τ.Ε.) 218 θέσεις και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Ε.) 787 θέσεις.

Οι υποψήφιοι οι οποίοι κατέχουν τα απαιτούμενα προσόντα των προκηρυσσόμενων θέσεων, πρέπει να συμπληρώσουν και να υποβάλουν αίτηση συμμετοχής στο ΑΣΕΠ, αποκλειστικά μέσω του διαδικτυακού του τόπου (www.asep.gr). Η προθεσμία υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων συμμετοχής αρχίζει την Πέμπτη 7 Μαρτίου και ώρα 08:00 και λήγει την Τρίτη 26 Μαρτίου και ώρα 14:00. Θα πρέπει επίσης να προμηθευτούν παράβολο τριών ευρώ, ηλεκτρονικά μέσω της εφαρμογής ηλεκτρονικού παραβόλου (e-Παράβολο).

Είναι η πρώτη φορά που οι προσλήψεις στη Δημοτική Αστυνομία θα πραγματοποιηθούν εξ ολοκλήρου μέσω του ΑΣΕΠ, ενώ σημειώνεται ότι η τελευταία φορά που πραγματοποιήθηκαν προσλήψεις στις αντίστοιχες υπηρεσίες ήταν το 2010.

Ο συγκεκριμένος αριθμός θέσεων προέκυψε έπειτα από την υποβολή αντίστοιχων αιτημάτων στην οποία προχώρησαν οι δήμοι, κατόπιν πρόσκλησης του υπουργείου Εσωτερικών, προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες στελέχωσης των υπηρεσιών τους, αμέσως μετά τη νομοθέτηση που αφορούσε στην αναμόρφωση της δημοτικής αστυνομίας.

Για την κάθε κατηγορία εκπαίδευσης, οι θέσεις κατανέμονται ως εξής: Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (Π.Ε.) 208 θέσεις, Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Τ.Ε.) 218 θέσεις και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Ε.) 787 θέσεις.

Σε δήλωσή της η κ. Κεραμέως ανέφερε ότι: «Βασική μας μέριμνα είναι να βελτιώνουμε διαρκώς τις υπηρεσίες που λαμβάνουν οι πολίτες τόσο από το κεντρικό κράτος όσο και από την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Στο πλαίσιο αυτό, κάνουμε πράξη τη στελέχωση της Δημοτικής Αστυνομίας, για πρώτη φορά έπειτα από 14 ολόκληρα χρόνια, μέσα από μία καθαρά αξιοκρατική και πλήρως αμερόληπτη διαδικασία υπό τον ΑΣΕΠ, προκειμένου να συνδράμουμε τους Δήμους στο απαιτητικό έργο που αφορά στη βελτίωση της καθημερινότητας των δημοτών τους».

Όσοι υποψήφιοι κληθούν από το ΑΣΕΠ πριν τη σύνταξη των προσωρινών πινάκων κατάταξης και διοριστέων πρέπει μέσα σε προθεσμία δέκα εργάσιμων ημερών που ορίζεται από το ΑΣΕΠ, να υποβάλουν σε ηλεκτρονική μορφή, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση που θα εκδοθεί τα απαιτούμενα κατά περίπτωση, δικαιολογητικά, για την απόδειξη των προσόντων, των κριτηρίων ή/και των ιδιοτήτων τους, που λαμβάνονται υπόψη βάσει της αιτήσεώς τους για τον καθορισμό της σειράς προτεραιότητάς στους πίνακες κατάταξης:

Φωτοαντίγραφο των δύο όψεων του ατομικού δελτίου ταυτότητας ή της σχετικής προσωρινής βεβαίωσης της αρμόδιας αρχής ή των κρίσιμων σελίδων του διαβατηρίου (δηλ. αυτών όπου αναφέρονται ο αριθμός και τα στοιχεία ταυτότητας του κατόχου) ή των δύο όψεων της άδειας οδήγησης ή των κρίσιμων σελίδων του ατομικού βιβλιαρίου υγείας οποιουδήποτε ασφαλιστικού φορέα. Αν από αυτά δεν προκύπτει η ημερομηνία γεννήσεως πρέπει να προσκομισθεί και πιστοποιητικό ή βεβαίωση γεννήσεως.

Τα απαραίτητα, κατά περίπτωση, δικαιολογητικά με τα οποία αποδεικνύονται τα προσόντα, κριτήρια ή οι ιδιότητες που επικαλούνται οι υποψήφιοι με την αίτηση συμμετοχής τους. Σε περίπτωση που οι υποψήφιοι δεν προσκομίσουν, τα απαραίτητα, κατά περίπτωση, δικαιολογητικά, για την απόδειξη των προσόντων, των κριτηρίων ή/και των ιδιοτήτων που δηλώνουν με την αίτηση συμμετοχής τους στη διαδικασία και που λαμβάνονται υπόψη για την κατάταξή τους στους οικείους πίνακες, κατά περίπτωση είτε διαγράφονται από αυτούς είτε αναμορφώνεται η βαθμολογία τους.

Υποψήφιος ο οποίος δεν υποβάλλει στο ΑΣΕΠ μετά τη σχετική ανακοίνωση, σε ηλεκτρονική μορφή τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, αποκλείεται από την περαιτέρω διαδικασία.

Για να δείτε ή κατεβάσετε το ΦΕΚ κάντε κλικ εδώ…        

Σε λειτουργία τελεί από σήμερα, Δευτέρα 19 Φεβρουαρίου, η ηλεκτρονική πλατφόρμα για την εγγραφή στους εκλογικούς καταλόγους επιστολικής ψήφου, λίγες εβδομάδες μετά την ψήφιση του σχετικού νόμου.

Η ενεργοποίηση της πλατφόρμας σηματοδοτεί την καθιέρωση, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, της επιστολικής ψήφου ως μέσου διευκόλυνσης της άσκησης του εκλογικού δικαιώματος των εκλογέων για τις Ευρωεκλογές και τα εθνικά δημοψηφίσματα. Πρόκειται για ένα ουσιαστικό άνοιγμα προς τον απανταχού ελληνισμό με την κατάργηση όλων των πρακτικών εμποδίων στην άσκηση του εκλογικού δικαιώματος των Ελλήνων πολιτών, όπου και αν βρίσκονται.

Η εφαρμογή της επιστολικής ψήφου αφορά όλους τους Έλληνες πολίτες που είναι εγγεγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους και επιθυμούν να ασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα, εντός ή εκτός επικρατείας.

Παράλληλα, υπενθυμίζεται ότι οι Έλληνες κάτοικοι του εξωτερικού μπορούν να ασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα στις προσεχείς ευρωεκλογές αποκλειστικά μέσω επιστολικής ψήφου.

Οι εντός Ελλάδας εκλογείς εισέρχονται στην ηλεκτρονική εφαρμογή μέσω του συνδέσμου http://epistoliki.ypes.gov.gr και εγγράφονται στους ειδικούς εκλογικούς καταλόγους επιστολικής ψήφου αποκλειστικά μέσω taxisnet κάνοντας χρήση των προσωπικών τους διαπιστευτηρίων.

Οι Έλληνες που διαμένουν στο εξωτερικό μπορούν να εισέλθουν στην παραπάνω εφαρμογή και να εγγραφούν με έναν από τους παρακάτω τρόπους:

  • Μέσω taxisnet (εφόσον διαθέτουν διαπιστευτήρια εισόδου).
  • Υποβάλλοντας τα στοιχεία του ελληνικού τους διαβατηρίου και του δελτίου αστυνομικής ταυτότητας συνδυαστικά.
  • Υποβάλλοντας τα στοιχεία του ελληνικού τους διαβατηρίου και του αριθμού δημοτολογίου συνδυαστικά.

Εναλλακτικά, οι εντός Ελλάδας εκλογείς μπορούν να εγγραφούν στους ειδικούς εκλογικούς καταλόγους επιστολικής ψήφου μέσω των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών, ενώ οι εκτός επικρατείας εκλογείς μπορούν να απευθύνονται στις αρμόδιες ελληνικές Προξενικές Αρχές (Γενικά Προξενεία, Προξενεία, Προξενικά Γραφεία Πρεσβειών).

Με την καθιέρωση της  επιστολικής ψήφου εκσυγχρονίζονται οι τρόποι άσκησης του εκλογικού δικαιώματος και δίνεται η δυνατότητα στους Έλληνες πολίτες του εξωτερικού να ψηφίσουν από τον τόπο κατοικίας τους, χωρίς να χρειαστεί να δαπανήσουν χρόνο και χρήματα για την μετακίνησή τους.

Εντός επικρατείας, μέσω της επιστολικής ψήφου διευκολύνονται ιδιαίτερα – ενδεικτικά – ηλικιωμένοι συμπολίτες μας, εποχικά εργαζόμενοι και εργαζόμενοι την Κυριακή, άτομα με αναπηρία, φοιτητές και μαθητές εν μέσω εξεταστικής περιόδου.

Η Υπουργός Εσωτερικών Νίκη Κεραμέως δήλωσε: «Η επιστολική ψήφος είναι  μια  μεταρρύθμιση ιστορικής και εθνικής σημασίας. Στις Ευρωεκλογές του 2024, πενήντα χρόνια μετά την αποκατάσταση της Δημοκρατίας, δεν θα υπάρχει πλέον κανένα εμπόδιο για  τη συμμετοχή όλων, σε Ελλάδα και εξωτερικό, στην εκλογική διαδικασία. Η επιστολική ψήφος βαθαίνει τη Δημοκρατία.».

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών Θοδωρής Λιβάνιος δήλωσε: «Από σήμερα, όποιος πολίτης είναι εγγεγραμμένος στους εκλογικούς καταλόγους μπορεί να υποβάλει αίτηση για να ασκήσει το εκλογικό του δικαίωμα με επιστολική ψήφο στις προσεχείς ευρωεκλογές. Με εύκολο και απλό τρόπο, ανεξαρτήτως αν κάποιος είναι εντός ή εκτός της χώρας, μέσα σε 5 περίπου λεπτά της ώρας μπορεί να εγγραφεί ώστε να ψηφίσει εύκολα και με ασφάλεια.».

Για την καλύτερη κατανόηση της διαδικασίας, επισυνάπτονται αναλυτικές οδηγίες χρήσης της πλατφόρμας καθώς και ένας χρηστικός οδηγός με σύντομες ερωτήσεις και απαντήσεις που αφορούν στην άσκηση του εκλογικού δικαιώματος, μέσω επιστολικής ψήφου τόσο για τους εντός επικρατείας εκλογείς όσο και για τους εκτός επικρατείας.

Κοινό Δελτίο Τύπου Υπουργείων Εσωτερικών – Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης – Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών

Δημοσιεύθηκε, τη Τρίτη 13/2/2024, στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ 1041) η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ), με την οποία παρατείνεται το πρόγραμμα απασχόλησης 4.000 μακροχρόνια ανέργων στον Δημόσιο τομέα της Υγείας.

Στόχος του προγράμματος, προϋπολογισμού 48 εκατ. ευρώ και διάρκειας 12 μηνών, είναι η αντιμετώπιση της ανεργίας αλλά και η στήριξη του δημόσιου συστήματος υγείας.

Η παράταση των συμβάσεων αφορά σε 4.000 ωφελούμενους σε θέσεις επιστημονικού, νοσηλευτικού και σε άλλες νευραλγικές ειδικότητες του δημόσιου συστήματος υγείας και η απασχόληση των ωφελούμενων θα συνεχιστεί στις ίδιες θέσεις και με τους ίδιους όρους.

Την Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) υπογράφουν η Υπουργός Εσωτερικών, Νίκη Κεραμέως, η Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Δόμνα Μιχαηλίδου και ο Υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Αθανάσιος Πετραλιάς.

Η Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Δόμνα Μιχαηλίδου, δήλωσε: «Μέσω και αυτού του προγράμματος επιβεβαιώνουμε έμπρακτα ότι όχι μόνο εντάσσουμε στην αγορά εργασίας μακροχρόνια ανέργους αλλά ενισχύουμε και τις δομές του Δημόσιου τομέα Υγείας. Άλλωστε βασικός πυρήνας της πολιτικής μας είναι να μην μείνει κανείς πίσω. Και αυτό θα γίνει με πολιτικές που στοχεύουν στην περαιτέρω ενίσχυση του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών.».

Η Υπουργός Εσωτερικών, Νίκη Κεραμέως, ανέφερε: «Κάνοντας πράξη μία ακόμα προεκλογική μας δέσμευση, συνεχίζουμε να ενισχύουμε το ανθρώπινο δυναμικό του Δημόσιου τομέα στον ευαίσθητο τομέα της Υγείας. Ταυτόχρονα, συνεχίζουμε την ενσωμάτωση στην αγορά εργασίας 4.000 συμπολιτών μας σε καίριες ειδικότητες του εθνικού συστήματος υγείας.».

Τα αποτελέσματα συνάντησης που πραγματοποίησε με τον γενικό γραμματέας του ΥΠΕΝ αρμόδιο για τη διαχείριση των απορριμμάτων ανακοίνωσε το «Δυτικό Μέτωπο» και σημειώνει ότι δημιουργείται νέος ΧΥΤΑ στη  Φυλή  και καύση απορριμμάτων στην Αττική!

Στη σχετική ανακοίνωση σημειώνεται ότι μετά την επιστολή του ΔΥΤΙΚΟΥ ΜΕΤΩΠΟΥ στους  πολιτικούς αρχηγούς  με θέμα: «Ενημέρωση για τις περιβαλλοντικές και υγειονομικές επιπτώσεις στη Δυτική Αθήνα – Αττική, από την πολύχρονη λειτουργία των εγκαταστάσεων διαχείρισης των απορριμμάτων της περιφέρειας Αττικής, στην εγκατάσταση στη Φυλή, καθώς και για την σχεδιαζόμενη επέκτασή της»  πραγματοποιήθηκε η  συνάντηση της αντιπροσωπείας του ΔΥΤΙΚΟΥ ΜΕΤΩΠΟΥ  με τον εκπρόσωπο της Κυβέρνησης  Γ.Γ  Συντονισμού και Διαχείρισης κ. Μανώλη Γραφάκο.

Η αντιπροσωπεία του ΔΥΤΙΚΟΥ ΜΕΤΩΠΟΥ εξέφρασε  στον κ. Γραφάκο την κατηγορηματική της αντίθεση  στις  αποφάσεις του ΕΔΣΝΑ που αφορούν  τη νέα θηριώδη χωματερή των 10 εκ. κυβικών μέτρων στην Φυλή καθώς και την κατασκευή  της  μονάδας  επεξεργασίας Αποβλήτων Εκσκαφών, Κατασκευών, Κατεδαφίσεων (ΑΕΚΚ) δυναμικότητας 2.000  κυβικών μέτρων σε ημερήσια βάση για 20 χρόνια.

Ο κ. Γραφάκος  δήλωσε πως δεν ήταν ενημερωμένος για τις αποφάσεις του ΕΔΣΝΑ αλλά  πως έτσι και αλλιώς ο ΧΥΤΑ Φυλής θα παραμείνει  στη σημερινή του  μορφή τουλάχιστον ως το 2028 μέχρι να μειωθούν οι ποσότητες των απορριμμάτων που οδηγούνται στην ταφή και μετά θα δέχεται πολύ μικρότερες ποσότητες .

Ο κ. Γραφάκος  ενημέρωσε πως  με την ολοκλήρωση  των   διαγωνισμών  για την κατασκευή δυο  (2) μονάδων επεξεργασίας στο Σχιστό και στη Φυλή   σε συνδυασμό  με την επιβολή του τέλους ταφής  και  την  κατασκευή μονάδας ή μονάδων ενεργειακής αξιοποίησης (καύσης) απορριμμάτων στην Αττική  από τον ιδιωτικό τομέα,  θα μειωθούν  κατά πολύ τα σκουπίδια που οδηγούνται στον ΧΥΤΑ Φυλής.

Στα πλαίσια αυτά θα αναθεωρηθεί το Περιφερειακό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΠΕΣΔΑ) Αττικής,   προκειμένου να ενσωματωθούν  οι προβλέψεις του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ) για την ενεργειακή αξιοποίηση (καύση).

Έτσι επιβεβαιώθηκαν απολύτως οι  προβλέψεις  του ΔΥΤΙΚΟΥ ΜΕΤΩΠΟΥ για τις προθέσεις της κυβέρνησης  και του ΕΔΣΝΑ  για  την εσαεί  λειτουργία της εγκατάστασης της Φυλής  , την κατασκευή νέας μονάδας επεξεργασίας στη Φυλή και την εφιαλτική προοπτική της καύσης των απορριμμάτων στην Αττική.

Το ΔΥΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ επανέλαβε στον εκπρόσωπο της κυβέρνησης τη θέση του:

  • Να διακοπούν άμεσα όλες οι διαδικασίες, που αποσκοπούν στην επέκταση της εγκατάστασης στη Φυλή,
  • Να δρομολογηθεί το άμεσο και οριστικό κλείσιμό της και η περιβαλλοντική αποκατάσταση της ευρύτερης περιοχής.
  • Να προταχθεί, αντί των κερδοσκοπικών σχεδιασμών, η αποκεντρωμένη διαχείριση, με δημόσιο χαρακτήρα και με έμφαση στην πρόληψη, στην προδιαλογή και στην ανάκτηση υλικών.

Πηγή: ecopress.gr

Σχετικά Θέματα

Προτεινόμενα
Scroll to Top

Φόρμα Καταγγελίας